Friday, April 17, 2009

Homo Amaris

Nova entrada i noves inquietuds...
Nueva entrada y nuevas inquietudes...

Wednesday, November 29, 2006

[NT] La utopia de l'equilibri

Últimament sempre he estat pensant, en la batalla que hi ha entre les discogràfiques i els consumidors. I aquesta batalla si s'ha donat ha sigut simplement pel desequilibri. El desequilibri entre el que volen guanyar les discogràfique i el que volem pagar els consumidors.

I per culpa d'aquesta batalla ha aparegut una nova classe de víctima "el top manta", és a dir, la gent esclavitzada a vendre il·legalment les còpies de CDs i DVDs.

Una idea utòpica que tinc al respecte d'aquesta batalla( que també es pot aplicar a la dels llibres, és a dir, la que mantenen consumidors -com no?- i les editorials), és la de que un producte valga proporcionalment a la quantitat de vendes que tinga, és a dir, que si el CD d'un cantant té millons de vendes assegurades, la part proporcional que rebria la discogràfica seria mínima, ja que només ha fet que gravar una informació en un soport i comercialitzar-ho. Una altra qüestió es el benefici dels cantants , però d'axo ja parlaem un altre dia ;p.

Seguint en aquest tema igual passa en els llibres, és incïble com es lucren les editorials venent uns llibres "educatius"(millor dit "de classe") dels quals podem prescindir (els mestres) amb més facilitat de la que la gent es pensa. Una dada curiosa: una família amb dos fills escolaritzats ha de pagar 300 EUROS, a l'any per una educació , atenció, OBLIGATÒRIA, és a dir, està "obligada" a més d'arribar a final de més com puga, està OBLIGADA a pagar 300 Euros l'any. Fent calculs de tots els xiquets que estan escolaritzats, el que guanyen aquestes editorials es Astronòmic (no ho calculeu que es tirareu les mans al cap), ja que a més als autor els paguen un 10% que ala fi són els que han fet el llibre (de la qualitat d'aquests no en vaig a parlar).

L'unic que em queda dir es que vull( la idea també utòpica) que la meua classe tinga un PC per a cada dos alumnes; i al llarg de la meua carrera com a mestre ferme el meu libre de text per a classe, però "electrònic" es clar.

Wednesday, November 22, 2006

[NT] 3 hores diaries de mitja

Es l'altra escola, el que passa es que la seua influència sobre els xiquets/es i adolescents és molt més gran que l'escola educativa.
El que vull dir es que si la mitja de televisió, videojocs, cine, sèries... que veu un xiquet al dia és de 3 hores, aixo vol dir que hi hauran altres que es passaran 5 hores com a minim davant de "la caixa", amb l'agravant de que ho fan sense el filtre dels adults.
Aquesta és una qüestió de la que els mestres i la societat en general haurem de ser conscients cada vegada més. Perquè el temps en l'escola i el temps davant una pantalla ja és quasi que el mateix i aquest no és un bon camí.
El dia de demà, si continua així la cosa els mestres haurem de passarnos 2 hores al dia davant de "les pantalles" per a contextualitzar un poc la informació, ja que ells no voran el món des del mateix punt de vista que el veiem nosaltres. I per a poder conseguir la gesta d'obrir-los els ulls i que puguen ser capaços de construir-se la seua personalitat sense cap influència d'aquest tipus, primer haurem de saber com veuen ells el món.

[NT] Comencem amb les Noves tecnologies

Vinga per a començar aquest blog vull reconeixer q soc 1 seguidor de les noves tecnologies, ja q son "exensions del cos humà", és a dir, q ens faciliten tota mena de tasques, i ens posen a disposició infinitats de coses com ara música, imatges, videos, el que siga i a més en qualsevol lloc. Tot aquest avans ens hem de proposar conseguir aplicar-lo a l'educació quan més prompe millor, xq ens ajudaran de forma q ara x ara ni ens imaginem.